Ticaret Sicili Birimi
İşletme Tüzel Kişiliklerinin Yeni Kayıt, Tescil ve Kapanış İşlemlerinin Yürütüldüğü Birim
Ticaret Sicili Müdürü
Görev Tanımı : Ticaret Sicili Müdürü
Sorumlu Olduğu Birim : Yönetim Kurulu ve Genel Sekreter
Vekalet İlişkisi : Ticaret Sicili Müdür Yardımcısı
Görev ve Sorumluluklar
1. Ticaret sicili işlemlerini düzenli bir şekilde yürütmek
2. Ticaret sicili ile ilgili defter, dosya ve evrakları hazırlatmak, işlemek ve muhafazasını sağlamak
3 Türk Ticaret Kanunu ve Ticaret Sicili Yönetmeliği gereğince gerçek ve tüzel kişilerin ticaret sicillerini tutmak
4. Türk Ticaret Kanunu’na göre ticaret siciline kayıt olması gerekenleri tespit ederek kayıtlarını yapmak ve oda sicile bildirmek
5. Resmi kurumlardan gelen gerçek ve tüzel kişilerin ticaret sicilleri ile ilgili yazılarına cevap vermek
6. Günlük kayıt, tescil ve terk işlemlerini oda sicile bildirmek
7. Sicil tasdiknamesi, ihale belgesi, iflas ve konkordato belgesi, yetki belgesi, tasfiye giriş ve tasfiye kapanış belgesi, şube açılış belgesi, merkez nakli belgesi, bağkur formu vermek
8. Üyelerin sicillerinde vuku bulacak değişiklikler ile ilgili işlemleri (tescil işlemleri), Türk Ticaret Kanunu’na ve Ticaret Sicili Yönetmeliği’ne uygun olarak yerine getirmek
9. Genel Sekreter tarafından ticaret sicili müdürlüğüne havale edilen ticaret sicili ile ilgili yazılara cevap vermek
10. Ticaret Sicil Müdürlüğü ve diğer birimler arasında koordinasyonu sağlamak
11. Ticaret Sicili Yönetmeliği’nde belirlenen; “İş Çevresi Teşkilatı; Sicil Müdürlerinin Ehliyet Şartları; Nezaret ve Murakabe Tabi Olacağı Hükümler; Sicil Muamelelerinin Tabi Olduğu Hükümler; Sicildeki Kayıtların Eksiksiz Oluşu ve Düzeltmeler; Aleniyet ve Harç Mükellefiyetinin Belirlendiği Umumi Hükümlerde Görev Ehliyeti, Sınırları, Hakları ve Yükümlülükleri”ne uygun hareket etmek
12. Biriminin işleyişi sırasındaki hizmet aşaması uygunsuzlukları tespit etmek, önleyici/düzeltici faaliyetleri önermek. Kalite Yönetim Temsilcisi’ne bildirmek
13. Odanın genel çalışma talimatına uygun hareket etmek
14. 5174 sayılı kanun ve yönetmelikler ve mevzuatlarla, kendisine verilen görevleri yapmak
15. Stratejik amaçlarla ilgili birime verilen görev ve talimatları yerine getirmek
16. ISO 9001 ve ISO 10002 süreçlerini bilmek
17. Kalite Yönetim ve Akreditasyon Sistemi şartları ve talimatlarına uymak ve sorumluluklarını yerine getirmek
18. Üye memnuniyeti ve şikayetleri ile alakalı görevlerden, sorumluluklardan ve yetkilerden haberdar olmak
19. Şikayet yönetim sürecinin düzgün uygulanmasını sağlamak
20. Şikayet Yönetim Temsilcisi’yle koordine bir şekilde çalışmak
21. Şikayet yönetim sürecinden ve üye odaklı yaklaşımdan haberdar olunmasını teşvik etmek
22. Şikayet yönetim süreci ile ilgili bilgilere kolayca erişilmesini sağlamak
23. Şikayet yönetim süreci ile ilgili faaliyetleri ve kararları rapor etmek
24. Yapılan ve kaydedilen şikayetlerin izlenmesini sağlamak
25. Bir sorunu/problemi düzeltmek, gelecekte oluşmasını engellemek ve bu olayı kayıt altına almak için işlem yapılmasını sağlamak
26. Yönetim kurulunun gözden geçirmesi için şikayet yönetim süreci ile ilgili verilerin hazır olmasını sağlamak
27. Risk analizi süreci ile ilgili üzerine düşen görevleri yerine getirmek
28. “Sicil Kayıt, Terk ve Tescil İşlemleri Süreci” ile ilgili koordinasyon işlerini düzgün yürütmek
29. Kendi birim arşivinin güvenliğinden ve anahtarlarından sorumlu olmak
30. Dokuman Kontrolü Prosedürü içerisindeki “Dış Kaynaklı Doküman Listesi”nin Türk Ticaret Kanunu ve Ticaret Sicili Yönetmeliği çerçevesinde Genel Sekreterlik ile birlikte güncelliğinin kontrolünü yapmak
Ticaret Sicili Müdür Yardımcısı
Görev Tanımı : Ticaret Sicili Müdür Yardımcısı
Sorumlu Olduğu Birim : Yönetim Kurulu, Genel Sekreter, Ticaret Sicili Müdürü
Vekalet İlişkisi : Ticaret Sicili Müdürü
Görev ve Sorumluluklar
1. Ticaret sicili işlemlerini düzenli bir şekilde yürütmek
2. Ticaret sicili ile ilgili defter, dosya ve evrakları hazırlatmak, işlemek ve muhafazasını sağlamak
3. Türk Ticaret Kanunu ve Ticaret Sicili Yönetmeliği gereğince gerçek ve tüzel kişilerin ticaret sicillerini tutmak
4. Türk Ticaret Kanunu’na göre ticaret siciline kayıt olması gerekenleri tespit ederek kayıtlarını yapmak ve oda sicile bildirmek
5. Resmi kurumlardan gelen gerçek ve tüzel kişilerin ticaret sicilleri ile ilgili yazılarına cevap vermek
6. Günlük kayıt, tescil ve terk işlemlerini oda sicile bildirmek
7. Sicil tasdiknamesi, ihale belgesi, iflas ve konkordato belgesi, yetki belgesi, tasfiye giriş ve tasfiye kapanış belgesi, şube açılış belgesi, merkez nakli belgesi, bağkur formu vermek
8. Üyelerin sicillerinde vuku bulacak değişiklikler ile ilgili işlemleri (tescil işlemleri), Türk Ticaret Kanunu’na ve Ticaret Sicili Yönetmeliği’ne uygun olarak yerine getirmek
9. Genel Sekreter tarafından ticaret sicili müdürlüğüne havale edilen ticaret sicili ile ilgili yazılara cevap vermek
10. Ticaret Sicili Müdürü ve diğer birimler arasında koordinasyonu sağlamak
11. Ticaret Sicili Yönetmeliği’nde belirlenen; “İş Çevresi Teşkilatı; Sicil Müdürlerinin Ehliyet Şartları; Nezaret ve Murakabe Tabi Olacağı Hükümler; Sicil Muamelelerinin Tabi Olduğu Hükümler; Sicildeki Kayıtların Eksiksiz Oluşu ve Düzeltmeler; Aleniyet ve Harç Mükellefiyetinin Belirlendiği Umumi Hükümlerde Görev Ehliyeti, Sınırları, Hakları ve Yükümlülükleri”ne uygun hareket etmek
12. Biriminin işleyişi sırasındaki hizmet aşaması uygunsuzluklarını tespit etmek, önleyici/düzeltici faaliyetleri önermek. Kalite Yönetim Temsilcisi’ne bildirmek
13. Odanın genel çalışma talimatına uygun hareket etmek
14. 5174 sayılı kanun ve yönetmelikler ve mevzuatlarla, kendisine verilen görevleri yapmak
15. Stratejik amaçlarla ilgili birime verilen görev ve talimatları yerine getirmek
16. ISO 9001 ve ISO 10002 süreçlerini bilmek
17. Kalite Yönetim ve Akreditasyon Sistemi şartları ve talimatlarına uymak ve sorumluluklarını yerine getirmek
18. Üye memnuniyeti ve şikayetleri ile alakalı görevlerden, sorumluluklardan ve yetkilerden haberdar olmak
19. Şikayet yönetim sürecinin düzgün uygulanmasını sağlamak
20. Şikayet Yönetim Temsilcisi’yle koordine bir şekilde çalışmak
21. Şikayet yönetim sürecinden ve üye odaklı yaklaşımdan haberdar olunmasını teşvik etmek
22. Şikayet yönetim süreci ile ilgili bilgilere kolayca erişilmesini sağlamak
23. Şikayet yönetim süreci ile ilgili faaliyetleri ve kararları rapor etmek
24. Yapılan ve kaydedilen şikayetlerin izlenmesini sağlamak
25. Bir sorunu/problemi düzeltmek, gelecekte oluşmasını engellemek ve bu olayı kayıt altına almak için işlem yapılmasını sağlamak
26. Yönetim kurulunun gözden geçirmesi için şikayet yönetim süreci ile ilgili verilerin hazır olmasını sağlamak
27. Risk analizi süreci ile ilgili üze