Projenin Adı | : | NTO Öncülüğünde Güçlenen Markalar |
Hibe Kaynağı | : | Güney Ege Kalkınma Ajansı |
Proje Bütçesi | : | 60.000 TL |
Projedeki Rolü | : | Yürütücüsü |
Proje Başlangıç Tarihi | : | – |
Proje Bitiş Tarihi | : | – |
Talep Edilen Teknik Desteğin İçeriği: Sorumluluk bölgesi içinde önder ve danışılan bir kurum olmak Nazilli Ticaret Odasının misyonunun temellerini oluşturur. Verilecek olan eğitim/danışmanlık hizmeti ile sorumluluk bölgemizdeki işletmelerin marka değerlerinin artması sağlanarak yeni müşterilere ulaşma imkânı ve pazarda güvenin artmasının sağlanması; bölgenin marka değerinin oluşması açısından önem taşımaktadır.
İhtiyacın Ortaya Çıkmasını Sağlayan Temel Gerekçe: GEKA TR32 Bölge Planı 2014- 2023 “161. Bölge zeytin, zeytinyağı, üzüm, incir, kestane, kekik, badem, narenciye ve su ürünleri gibi ürünlerin üretiminde ülke genelinde oldukça önemli bir konumdadır. Fakat söz konusu ürünlerde markalaşma ve tanıtım eksikliği bulunmaktadır. Örneğin Aydın ili kestane üretim ve kalitesi açısından Türkiye’de ilk sırada yer almasına rağmen, ilde yetişen kestane Bursa’da işlenip kestane şekeri olarak pazara sunulduğundan üründen beklenen katma değer sağlanamamaktadır.” Bu kapsamda Nazilli Ticaret Odasında marka yönetimi ve markalaşma stratejileri eğitim/danışmanlık hizmetinin verilmesi yöresel ürünlerimizin markalaşması ve ürünlerden yeterli katma değerin sağlanması açısından önem arz etmektedir.
Beklenen Sonuçlar: Nazilli Ticaret Odası tarafından verilecek olan marka yönetimi ve markalaşma stratejileri eğitim –danışmanlık hizmeti sayesinde kooperatiflere marka değeri katarak bilinirliklerini arttırmalarına, işletme içi başarılarını artmalarına, doğru analizler ve stratejik hamlelerle markalarını kademeli bir şekilde yükseltmelerine katkıda bulunulacaktır.
Hedef Gruplar: Odamızda Mayıs 2022 sonu itibarı ile 4725 üye yer almaktadır. Üyelerimize genel olarak baktığımızda; 378 anonim şirket, 177 kooperatif, 1861 limited şirket, 2252 şahıs işletmesi, 37 banka, 20 diğer işletmeden oluştuğunu görmekteyiz. Sorumluluk bölgemize baktığımızda Nazilli ve çevre 6 ilçe; üyelerimizin genel olarak tarım ve tarıma dayalı sanayi ticaret faaliyetleriyle uğraştıklarını görüyoruz. Üye ve girişimcilerden 20 kişi verilecek olan marka yönetimi ve markalaşma stratejileri eğitim ve danışmanlığı hizmetine katılacaktır.
PROJE ORTAKLARI: Projede herhangi bir ortak bulunmamaktadır. Başvuru sahibi, Nazilli Ticaret Odası’dır.
REFERANS NO: TR32/22/TD/0029